2017. 10. 08.

Music Projekt Hét - Kylie Scott: Futam

Író: Kylie Scott
Cím: Play - Futam
Sorozat:
Stage Dive 2.
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2016.
Terjedelem: 376 oldal
Fülszöveg: 
Csak arról volt szó, hogy úgy tesz, mintha egy rocksztár barátnője lenne. Arról nem, hogy bele is szeret…
Mal Ericson, a világhírű Stage Dive rockbanda dobosa villámgyorsan rendbe akarja tenni az életét – egy rövid időre legalábbis. Úgy gondolja, a látszathoz az is éppen elég lesz, ha egy igazi jókislánnyal kezd mutatkozni. Nem úgy tervezte, hogy ez az átmeneti helyzet állandóvá válik, és nem sejthette, hogy éppen így találja meg az igazit.
Anne Rollins álmában sem gondolta volna, hogy megismerkedik majd a rock egyik istenével, akinek a posztereivel tinédzserkorában ki volt plakátolva a szobája – és különösen nem ilyen körülmények között. Anne ugyanis anyagilag nem áll valami jól. Illetve nagyon nem. Ugyanakkor érzi, hogy ha pénzért cserébe úgy tesz, mintha a vad partiarc dobos csaja lenne, annak semmiképpen nem lehet jó vége. És teljesen mindegy, hogy mennyire szexis pasi Mal. Vagy mégsem?

„- Látod? – szólalt meg, és még most se vette le rólam a szemét.
- Amikor téged vagy Davie-t nézi, akkor nem ilyen a szeme. Csak rám szokott mániákus pillantásokat vetni. Mert különleges vagyok.”


Finoman fogalmazva se győzött meg minket az első rész, mégis folytattuk a sorozatot. Miért döntöttünk így?
I: Az első rész mind a kettőnk számára nagy csalódás volt. Úgy gondoltuk egy időre pihentetjük a sorozatot, de nem mondtuk le végleg róla, csak "jegeltük" kicsit. Azért figyelemmel kísértem az újabb részek megjelenését, és örömmel vettem észre, hogy jobb százalékokon állnak, mint a Taktus. Eljött az újabb projekt hét, aminek ötlete kapcsán megszületett azon gondolatunk, hogy írjuk értékelést egy könyvről, amiben nagy szerepe van a zenének. Keresgéltünk az eddig megjelent könyvek között, és szembe jött velünk a Futam. Először kicsit féltünk, de úgy gondoltuk igen is megpróbálkozunk a folytatással, és elolvassuk a könyvet. Megtörtént az, amire nem mertem gondolni, imádtam Mal, és Anne

történetét. Voltak itt is azért apróbb hibák, de nem tudtak érdekelni. Hajtott a vágy, hogy minél előbb megtudjam mivé alakul kapcsolatuk, és Mal-t egyszerűen nem lehetett nem kedvelni :) Örülök, hogy meggondoltuk magunkat, és adtunk esélyt a sorozatnak. Ezek után nagyon kíváncsi vagyok milyen is lehet a Szóló.
P: Már régóta motoszkált bennem a gondolat, hogy azért nem lenne rossz folytatni a sorozatot, ha belekezdek egybe, általában szeretem folytatni, meg persze láttam azt is, hogy mások mennyire dicsérik a könyveket. A Projekt hétre is kerestünk egy zenés olvasmányt, így végül erre esett a választás. És amennyire lelombozott az első rész, annyira tetszett Mal és Anne története. Fényévekkel jobb volt. :) Úgyhogy még az is kiderült, hogy megérte új esélyt adni a sorozatnak. :D

„Malnak a teste és a lelke is egyformán gyönyörű volt. Akkor is, amikor jó volt, vagy rossz, vagy éppen elviselhetetlen.”

 Mindketten Mal-re voltunk leginkább kíváncsiak a csapatból, az ő történetét meg tudtuk szeretni? 
I: Egy kicsit mindegyik banda tagról kaptunk képet az első részben, ezek alapján Mal-ra
voltam leginkább kíváncsi. Örültem is, amikor a Futamban az ő történetét ismerhetem meg.
Mal egy igazi hangulat ember, egyik pillanatban minden rendben, aztán fordul egyet, és már nem is tudhatjuk melyik arcát mutatja éppen meg. Hangos volt, és ezer fokon pörgött. Elsőre kicsit  soknak tűnt nekem. De ahogy haladtunk a történetben, egyre inkább a szívemhez nőt, ez a nagy gyerek :)

P: Igen, már az első részben felfigyeltem a személyiségére és most még jobban megszerettem. Az ő kapcsolatuk is „kicsit” gyors és viharos, hiszen 1 hét alatt döntötték el, hogy egymásnak szánta őket a sors, és ez azért most is meredek nekem, mégis sokkal jobban volt tálalva, mint Ev és Davie egymásra találása. A történet nagyon jól tükrözte Mal személyiségét, kicsit bohókás, kisebb nagyobb hangulatingadozásokkal, de alapvetően teljesen vidám és szerethető. Drámaibb jelenetek is felbukkantak azért és ez a háttértörténet még többet adott a könyvhöz. Tetszett, hogy most már minden további párost megismertünk, figyelhettük már az apró jeleket, amikből ki lehetett következtetni, hogy kik között lesz még valami. És mint mindig nagyon szeretem, ha egy nagycsaládhoz hasonlóan az összes rész szereplője végig velünk van.

„Mit is szoktak mondani a rosszfiúkról? Valakinek ideje lenne már feltalálni az ellenszert.
Az én vágyam tárgya azonban csak kacsintott egyet, és búcsúzóul annyit mondott:
– Hamarosan találkozunk, mániákus tekintet!”

Már kis adagban is feltűnt mennyire vidám, laza karakter a dobos, nagyobb dózisban is oda voltunk érte?
I: Az biztos, nem csak Anne volt oda Mal-ért, én is kiragasztanék szívesen egy posztert róla a
falamra. ;) Egy igazi alfa hím, a maga hangos, bohókás és hangulatingadozós módján. Nem
 teketóriázik sokáig, és beköltözik Anne albérletébe. Az érzéseinek ő se tud ellen állni, és elrabolja a szívét a kis naiv vöröske :) Persze nem megy minden egyből simán, de ő Mal, és mindent a saját módján old meg. Erotikus részekből sem volt hiány, de hát mit is várunk egy szexis dobostól. A rejtély még jobban feldobta a történetet, és a karakterét is. Szinte végig mosolyt csalt az arcomra viselkedésével, és beszólásaival. Örülök, hogy megismertem a történetét.
P: Kezdeném azzal, hogy Mal az egyik kedvenc férfi főszereplőm lett. :D Úgy tűnik a zord, megközelíthetetlen alfa hímek mellett az igazán vicces pasi is levesznek a lábamról. :P Nehéz követni a hangulatváltozásait, de spontaneitása és életvidám természetes mindenkit magával ragad. Voltak emlékeim róla, de arra nem emlékeztem, hogy ennyire szórakoztató. Olyan mintha egy teljesen másik világban élne, sokszor nem is érdekli a külvilág, és ha a fejébe vesz valamit, akkor azt véghez is viszi. Nagy nőcsábász hírében áll, de David és Ev boldog kapcsolatát látva, ő is ráébred, hogy vágyik egy igazi kapcsolatra, amit a maga igazán egyedi módján próbál összehozni.

 „– Én egy nagyon szerény tökéletesség vagyok.”
„Mosolyogtam, ő visszamosolygott, és minden a helyére került.”

Anne Ev-hez hasonlóan elég hirtelen csöppen bele a rocksztárok világába. Hogyan tudta kezelni a helyzetet?
I: Anne egy átlagos lány, nem az a cicababa fajta. Inkább egy igazi könyvmoly, aki ráadásul egy könyvesboltban dolgozik. :) Szegényke már ráfázott párszor jó szíve miatt. Most is kihasználta legjobb barátnőjének vélt lakótársa. Lelépett Anne cuccaival, és a hátrahagyta nem kevés adósságát is. Nagyon sajnáltam Anne-t szörnyű volt neki a felismerés, hogy mennyire is vették őt palira. Megjelenik Lauren, és felvidításképpen magával viszi Anne-t egy buliba. Ahol ott van Ev, és a Stage Dive banda tagjai is. Anne éppen elpanaszolja bánatát

egyik barátjának, amikor is a sötétből egy nagyon ismerős arcot vél felfedezni. Tinibálványa Malcolm Ericson az aki végig hallgatta a beszélgetését. Ennek köszönhetően belép az élete Mal, és alapjaiban forgatja fel az életét. Mellette végre kezd kinyílni, és őrültségekre is képes lesz. A vonzalom azonnal érezhető közöttük, és ez idővel csak fokozódik. Anne minden észérv ellenére beleszeret a mi dobosunkba. Ő az egyedüli aki tudja kezelni Mal hangulat ingadozásait. A kamu barátnőből igazi csajjá lép elő. Szeretem olvasni kapcsolatuk alakulását. Nagyon sok vicces helyzetet kaptunk tőlük :)
P: Anne nem lenne különleges szereplő, de attól, hogy képes kezelni Mal-t, nagyot nőtt a szememben. Pedig nehezen barátkoztam meg vele az elején, természetesen nagyon sajnáltam, ahogy ennyire kiszúrt vele az úgynevezett barátja, de nem értettem, hogyan hagyhatja, hogy mindenki kihasználja. Mindenki szívesen segít másokon, de látni kell, hogy hol a határ és Anne nem tud nemet mondani. Aztán betoppant az életébe fiatalabb korának egyik bálványa és végre jó értelemben fordult fenekestül fel az élete. Mal mellett kinyílik és kiderül, hogy sokkal belevalóbb lány, mint gondoltuk, sőt még talán önmaga se ismerte ezt az oldalát. 


 „Ujjai gyors ritmust vertek a szék karfáján. Malcolm Ericson nyughatatlan lélek volt. Egy pillanatra sem állt le. És nyilvánvaló volt, hogy ez a kirobbanó energiája teszi ennyire jó dobossá.”

Ebben a részben is akadtak azért hibák?
I: Biztos már mások is álmodoztak a mindent elsöprő szerelemről, amikor villámcsapásként ér a felismerés, és első pillanatban tudod, hogy ő alapjaiban rengeti meg a világodat. Egyik pillanatról a másikra, már tudod megtaláltad az igazit, nem is vártok sokáig, pár nap, és már együtt is éltek. :) Erről már én is fantáziáltam, és szeretem amikor ilyen történetekre akadok,

de kicsit mindig vegyesek az érzelmeim. Szerintem több ismeretség kell ahhoz, hogy valakivel összekösd az életed, nekem megint ez az egy volt kicsit fura. Anne, és Mal is hihetetlen gyorsasággal tesznek meg mindent kapcsolatukban. Nem mondom, hogy nem élveztem így is, de azért kicsit több időt adtam volna nekik :D
P: Azért hasonló hibákat felfedeztem, mint a Taktusban voltak, mert ahogy fentebb is említettem, furcsa, hogy ennyi cselekmény mindössze 1 hetet ölel fel. De a pozitívumok, feledtették velem. Vagy talán Mal szeszélyes jelleme miatt valahogy jobban el tudtam fogadni. Azért nagyon kíváncsi vagyok, hogy marad ez a tendencia, vagy valamelyik srác kap végre egy normál hosszúságú szerelmi történetet. :D


 „Olyan csók volt, amitől az ember elfelejtett mindent, ami azt megelőzően történt; ami után rádöbbentem, hogy előtte soha, egyetlenegyszer sem csókoltak meg úgy igazán…”
 
Kedvenc jelenetem:
I: Amikor Anne ott találja a lakásában Mal-t.
P:
Talán már az első találkozás jelenete kedvenc maradt. :)

Kedvenc szereplőm: 
I: Mal ;)
P:
Lehetne más, mint Mal? :D
Kinek ajánlom: 
I: Akik olvasták az első részt, és nem adtak bizalmat a folytatásnak. Azt mondanám nekik ne ítéljenek úgy mint mi, és előbb olvassák el a Futamot.
P:
Ha hozzánk hasonlóan vannak mások is, akik nem akarták folytatni a sorozatot, akkor vegye a bátorságot és vesse bele magát Mal könyvébe, mert megéri!
Értékelésem: 
I: Sokkal jobban szeretem mint az első részt, így én most 4,5 kádat adok neki.
P:
Azért teljesen tökéletesnek nem mondanám, de ez már 4,5 dobverőt érdemel. :)




Érdekesség: Találtunk törölt jeleneteteket a könyvhöz, amiket le is fordítottunk és egy lejátszási listát. Végül pedig még pár idézetet hoztunk, mert maradtak még olyanok, amiket érdemes kiemelni. :)


-         Micsoda szomorú arc, nem tudom elviselni, - lehuppant mögém a kanapéra, karjait a vállamra téve. A személyes tér már nyilván a múlté. – Rendben… ha tényleg ilyen sokat jelent neked benne vagyok. De nem zavarhat bele az egyességünkbe, oké?

Mozdulatlanná dermedtem karjai alatt.

-         Meg kell ígérned, hogy reggel is tiszteletben tartod. Nem akarom, hogy furcsává váljanak a dolgok közöttünk. Máskülönben véget vetek ennek. – Ujjai a hajammal játszottak. Az agyam túlságosan elfoglalt volt ahhoz, hogy tiltakozzon.
-         Tehát, hogy akarod? A hölgy választ, mindenben jó vagyok. A kanapén is jó lesz, ha neked is jó. Király lenne. Felül vagy alul akarsz lenni?
A lehetőségektől heves képek villantak át a már amúgy is kiéhezett agyamon. Logika, mérlegelés, értelem, mind a kukában landolt. Annak ellenére, hogy ő tett ajánlatot, ebben a
pillanatban nem tiszteltem magam. Reggelre valószínűleg egyikőnket se tisztelném.
De ez megállítana? Nem, biztosan nem.
Amikor Mal-ról volt szó, mindent elfogadtam. Legalább most nem részeg. A döntései kétségesek, de színjózan.
-         Ne aggódj a furcsa következmények miatt. Ennél rosszabb már nem lesz.

-         Látni akarod?
Susogó hangot hallottam, majd mintha zipzár hangja követné. Remélem nem a nadrágja. Ó, hogy a picsába. Megragadtam a kezét, hogy megállítsam.
-         Megőrültél, - sziszegtem. – Nem akarom látni a farkad.
-         Persze, hogy akarod. – Feszes nevetés tört fel ajkából.
-         Malcolm…
-         Vagy csak hozzá akarsz érni? Mert az is rendben van.
-         Nem! – Ujjaink farmerja derekánál harcoltak.
-         Nem kell szégyenlősnek lenned.
-         Mal.
Kezei kicsit lenyugodtak az enyém alatt és megnyalta ajkát.
-         Te mosolyogsz.
-         Micsoda? – próbáltam ránézni.
-         Szép mosolyod van. – Visszahúzta a cipzárt és begombolta a nadrágját.
-         Csak azért csináltad ezt, hogy mosolyogni láss? – Ez a férfi hivatalosan is őrült.

Fogkrémet nyomtam a fogkefémre és a számhoz emeltem. A mosolygós szemű lány a tükörben egyenesen vigyorgott. Életem legjobb éjszakája volt. Tökéletes volt. Még a fürdőszoba ajtót is elfelejtettem becsukni.
-         Túl sokáig vagy bent. – robogott be Mal, saját fogkeféjéért nyúlt.
-         Mi lett volna, ha éppen a WC-n ülök?
-         Még nem tartunk ott, hogy egymás előtt pisiljünk?
-         Még határozottan nem. A kapcsolatunk is csak kamu, nem emlékszel? – erre
magamat is emlékeztetnem kellett minden ötödik percben az elmúlt öt órában. Nem nagy ügy. Átadtam neki a mosdót, leültem a kedvenc helyemre a fürdőkád szélén. A tükörből figyelt engem, amíg a fogát mosta.
-         Mi az?
-         Az ajkaid duzzadtak, - mondta szájában a fogkeféjével, ezzel megmutatva a sok habot is a szájában. – Miért nem vallod be, hogy szereted, amikor megcsókollak, Anne?
Összeráncoltam a szemöldököm és a falat vizsgáltam mögötte, majd a földet magam előtt. Ez így nem volt jó. Sőt, inkább nem biztonságos. A gyomrom kicsit görcsbe rándult. Talán a másnaposságtól.
Még mindig sok zaj szűrődött be a konyhából. Lizzy-t nem láttam. De halkítottam a hangomon, a biztonság kedvéért.
-         Nem működik a kémia. Nem nagy ügy.
-         Szerinted közted és Reecy-fiú között megvan?
Őszintén szólva, ez még sose jutott eszembe. Mit mond ez a legutóbbi összeomlásomról? Nem is akarom tudni.
-         Sok közös van bennünk. Nagyon jó barátok vagyunk.
-         Ja ezt gondoltam. – Mal lassan bólintott, gyengéd mosollyal az ajkán. – Hé, Lizzy. Próbánk lesz később. Akarsz velem és a nővéreddel jönni?
Valami csattant a konyhában.
-         Még szép!
-         Nagyszerű
Forrás


  „- Szereted a palacsintát?
- Ki ne szeretnéd a palacsintát?
- Pontosan. Mert aki nem szereti a palacsintát annak sitten a helye.”

„(…) a jelek szerint volt bennem valami mélyen bujkáló kukkolási hajlam, ami akaratlanul is a felszínre tört néha.”

„Amilyen hatalmas tehetséggel választom meg, hogy kiben bízhatok és kiben nem, valószínűleg az egyetlen baltás gyilkos mellé keverednék oda, és kezdenék el csevegni vele a csillagjegyekről. Basszus, ez a pasi nagyon jó volt! Profi módon érte el, hogy egyetlen ruhadarab se kerüljön le rólam, mégis teljesen mocskosnak érezzem magam.”

„– Jézusom, nincsen rajtad egy némító gomb vagy ilyesmi?”

„– Veszélyes meló ám a barátnődnek lenni!
– Most erre mit mondhatnék? Igazán lenyűgöző férfipéldány vagyok. Természetes, hogy mindegyik engem akar megkapni. De azért értékelem, hogy megvéded a becsületemet.”

„– Túl sok könyvet olvasol.
– Olyan a világon sincs!”

„Bárkivel történhetnek rossz dolgok. Ez az élet ténye.”

„– Az élet rövid, és úgy kell élnünk, hogy minden perc számítson. Minél több időt kell együtt töltenünk azokkal, akiket nagyon szeretünk. Közel kell tartanunk magunkhoz őket.”

„Miatta kelt fel a nap fényesebben minden reggel.”

„- Ha vele vagy, olyan boldognak látlak, mint még soha. Mintha egészen más ember lennél. Ő meg úgy néz rád, mintha te találtad volna fel a tejszínhabot.”

„Az életem a jelenben, Mal oldalán olyan volt, mint egy vad hullámvasutazás. Egyszerre ijesztő és izgalmas. És mindegy, milyenek lesznek a körülmények, elhatároztam, hogy az utolsó cseppig kiélvezem minden percét.”

„Az élet néha egyszerre tud gyönyörű és különös is lenni.
Máskor meg kész katasztrófa. Viszont megtörténik, hogy végül a szépség győzedelmeskedik.”

„Mal Ericsonnal az volt a legnagyobb probléma, hogy testileg szó szerint tökéletes volt. Nem volt rajta semmi hiba, sem kicsi, sem nagy, ami ronthatta volna az összképet. Viszont ha nem száll le rólam, akkor teszek róla, hogy ez megváltozzon.”

„Kicsit olyan, mint egy be speedezett kölyökkutya. Fogalma sincs, mennyire erős.”

„(…) mert ha egyvalami biztos, az az, hogy Mal Ericsonnal bárkinek nagyon nehéz volt tartani a lépést.”




Résztvevő blogok:
 

#01
Virág
-
Never Let Me Go
#02
Annie
-
Lap lap után
#03
Réta
-
HaBár, a könyves kocsma
#04
Ashley Redwood
-
Fleur de Livre
#05
Neverhood
-
Neverhood's Diary
#06
K. A. Hikari
-
Írásaim Tárháza
#07
Dorka
-
Anya olvas
#08
Wandamaci
-
Wandamaci (könyv)birodalma
#09
Gothic
-
Goodbye Agony
#10
Sára
-
Metaforaszennyezés
#11
Csokitorta
-
Varázstinta
#12
Barby Malik
-
Kitablar
#13
Molly
-
Coffee and Manga
#14
Perpetua feat. Indie
-
Könyvjelző
#15
Kovkira
-
Miss Library
#16
Sol
-
Könyvvadászok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése