2017. 06. 29.

Amy Ewing: A fehér rózsa

Író: Amy Ewing
Cím: A fehér rózsa
Sorozat: The Jewel-trilógia 2.
Kiadó: Maxim
Kiadás éve: 2016.
Terjedelem: 304 oldal
Fülszöveg:
Violet Lasting rabságban és elnyomásban él a Tó Hercegnőjének palotájában, míg fény nem derül viszonyára Ashsel, a királyi hölgyek kísérőjével. A szerelmeseknek így menekülniük kell. Egy pillanatra sem érezhetik magukat biztonságba, hiszen nem tudhatják, ki barát, ki ellenség. Útjuk során azonban egyre világosabbá válik, hogy az Ékkő zsarnoksága egy felkelés felé sodorja a Magányos várost. Rá kell bízniuk magukat a Fekete Kulcsra, egy titkos társaságra, aminek eltökélt célja a királyi családok uralmának megdöntése. Ash, Violet és legjobb barátnője, Raven mindentől távol, egy erdei tanyán, a Fehér Rózsában találnak menedékre. Itt él Sil, aki régen maga is az Ékkő rabja volt. Ő veszi pártfogásába a fiatalokat, és nemcsak arra döbbenti rá Violetet, hogy hatalmas erő birtokában van, hanem arról is meggyőzi, hogy az ő feladata lesz, hogy vezesse a lázadókat.
 
„Egyszer azért, hogy lássa, amilyen valójában. Másodszor, hogy az elméjében lássa. Harmadszor azért, hogy az akarata szerint alakítsa.”

A csúnya függővég után folytatódik Violet kalandja. Meglepődtünk, hogy Carnelian leplezte le őket?
P: Talán volt egy halvány sejtésem ezzel kapcsolatban, de igazán nem gondoltam erre. Viszont ezzel Carnelian is megmutatta egy érdekesebb oldalát, most már kíváncsian várom, hogy felbukkan-e még később is.  Féltem, hogy a függővég miatt jobban várom a folytatást,
mint amilyen színvonalra számítanom kell. Sajnos sokszor már félve kezdem el olvasni egy trilógia második kötetét, mert annyira vegyes, hogy hogy sikerült. Nagyon örülök, hogy ebben a könyvben nem kellett csalódnom. :) 
I: Nagyon izgultam Violet-ért és a többiekért az első rész végén. Kíváncsi voltam egy ilyen függővég után mi vár majd még ránk a következő részben. Nem csalódtam, és be kell vallanom minden várakozásomat felül múlta. A második rész onnan folytatódik ahol az első abba maradt. Szerelmeseink lebuktak, és ezért megkapják méltó büntetésüket. Sejtettem, hogy ki volt az áruló, így annyira nem lepett meg amikor fény derült a kilétére. Úgy gondolom Carnelian még fog szerephez jutni a továbbiakban is. A történtek után furdalta az oldalamat miként valósul meg a menekülésük. Az Írónő igazán jól oldotta meg, és egy nagyon részletes úton viszi végig szereplőit, és az olvasót. Nem csak az eddig megismert szereplőkről tudunk meg újakat, de a többi kört is megismerjük ez által. Sok izgalomban volt részünk, és a
Violet (forrás)
lebukás is felütötte párszor a fejét, de mindig sikerült nekik ha segítséggel is de megoldani a rázós helyzeteket. Végül elérik az úti céljukat a Fehér rózsát, ami sok meglepetést tartogat Violet számára. Megismeri ereje valódi értékét, és ez által megszületik egy terv az ékkő legyőzésére.


„Azon a helyen megkeményedik az ember. Tükröt tart elénk, és megmutatja az emberi természet legrosszabb oldalát. Az Ékkő megváltoztatja az embert.”

Szerintem sokak örömére, Raven is többet szerepel ebben a könyvben, őt is szerettük?
P: Ennek én nagyon örültem. Már az előző könyvben megkedveltem, és sajnos most messze van régi önmagától, de még így is nagyon szeretem, hogy jelen van. Sok mindenen kellett keresztülmennie, de igazi túlélő és remélem, hogy még tartogat valami különlegességet vele kapcsolatban az Írónő. Violet a központibb szereplő, de most is sok fontos dologban részt vett Raven, és mivel ő is mágiahasználó,
Raven (forrás)
nagyon értékes személy lehet. Talán még azt is érzem, hogy kialakulóban van valami románc nála is, annak nagyon-nagyon szurkolok.

I: Raven is jobban szerephez jut ebben a részben. Sikerül őt is kimenekíteni az Ékkőből, ez által kezd lassan visszatérni a "zombisságból". Kedveltem őt az első részben, így nagyon örültem, hogy többet tudhattam meg róla. Igazi jó barátja Violet-nek, aki ott van, és a tőle telhető módon segít amiben tud az útjuk során, és a fehér rózsában is új felfedezések várják majd.


„- Meglepetésszerűen ejtett rabul. De amint hagytam, hogy szeressem, már nem volt visszaút.”

A romantika kicsit a háttérbe szorult, sajnáltuk vagy kárpótoltak helyette az egyéb események?
P: Talán kicsit izgalmasabb volt a cselekmény, hisz már tudjuk, hogy sokan munkálkodnak az elnyomás ellen és szép lassan halad minden a nagy felkelés felé. A mi Violet-ünknek
Ash (forrás)
kulcsszerepe lehet a harcban és a központban az volt, hogy kezdi jobban megismerni, mire is képes valójában. Persze sajnálom, hogy a romantikus szál kicsit a háttérbe szorult, de szerencsére nem tűnt el Ash, nem szabad megfeledkezni az ő jelenlétéről és ő is szeretné bebizonyítani, hogy nem csak egy egyszerű kísérő, több van benne. Szerintem erre az utolsó részben lehetősége is nyílik. És most jobban megismertük az ő múltját, az ő életkörülményeit. Eddig is kedveltem, de most még inkább szimpatizálok vele.
I: A romantika kicsit háttérbe szorult ebben a részben. Úgy gondolom pont annyit kaptunk amennyit a helyzet megkívánt. Ott vannak egymás számára, de mégis most külön kell  tovább fejlődniük. Mind a kettőjüknek meg kell találni az utat, hogy miként is segíthetnek majd családjukon, és hogy lehetnek a felkelés résztvevői. 


„… e köröknek nem a külseje számít. Mindegyiknek van rejtett szíve.
Talán az Ékkövet kivéve.”

A mágia új oldalát is megismerhettük, tetszik, amerre tartanak az események?
P: Nagyon tetszett, hogy újabb rétegeit ismertük meg a mágiának, megfogott, hogy mire is lehetnek képesek a helyettesek. Sőt igazából ez tetszett legjobban ebben a részben. És hogy
ezzel együtt újabb érdekes szereplőkkel találkozhattunk. Már az elején is érdekesnek tartottam azt a szituációt, hogy ha ilyen erősek a helyettesek, hogy lehetnek ők az elnyomottak. Most jött el az idő, hogy ezt egyre többen felismerjék, és jóra akarják használni ezt az erőt. Violet-et teljesen lenyűgözi saját mágiájának eredete, és hamar belátja, hogy ideje lépni valamit.
I: Nagyon tetszett, hogy megismerhettük a helyettesek egy újabb oldalát. Fény derül képességeik valós miértjére, és az őseik múltjába is betekintést kaptunk. Violet felhasználja
Garnet (forrás)
az új tudását, hogy minél jobb csapatot tudjon összehozni az ékkővel szemben. Nagyon tetszetek a fehér rózsában történt események. Eddig is tudtam, hogy Violet egy erős hősnő, itt ebben a részben is bebizonyította.


„– A világon mindenben van élet – mondja Sil. – Minden összeköttetésben van. Mi, emberek különlegesnek hisszük magunkat, mert beszélni és gondolkodni tudunk, mintha csak szájjal lehetne beszélni, vagy csak aggyal lehetne gondolkodni."


Lucien (forrás)
Sajnos a függővég most se maradhatott el, számítottunk rá? Jobban megrázott, mint az első rész végén?
P: A vége persze megint kicsit megrázott, de az első rész lezárása után nem lepődtem meg, hogy most is függővéggel zárult a könyv. Sőt, azért romantikus énem az első rész végén jobban megijedt. Nem mondom, most is van miért izgulni, mert kifejezetten gonosz lépést tettek meg a rész végén, de most már erősebb Violet, nem aggódok, hogy felveszi-e a harcot.
I
: Lehetett erre számítani én úgy gondolom. Szerintem ez a lépés felkorbácsolja még jobban a dolgokat Violet és Tó hercegnője között. van miért várni a következő részt :)


„Igen, dübörgi a föld.
Igen, susogja a szél.
Igen, bömböli az óceán.”


Kedvenc jelenetem:
P:
 
Amikor Violet először tapasztalja meg az igazi mágiát.
I: 
Violet amikor megtapasztalja igazi erejét, és mágiáját.
Kedvenc szereplőm:

P: 
Raven, Garnet, Violet
I:
Raven

Kinek ajánlom:
P: Továbbra is úgy tűnik, hogy ez egy nagyon is jó disztópikus sorozat, úgyhogy én bátran ajánlom a műfaj kedvelőinek.
I:
Azoknak akik olvasták az első részt, úgy gondolom érdemes folytatni Violet történetét.

Értékelésem:
P:  Jobban szerettem, mint az elsőt, ezért mindenképp többet érdemel, 4,5 színes virágot kap.
I: Jobb volt mint az első rész, ezért megkapja tőlem a 4,5 levegőt.



Érdekesség: Hoztuk a harmadik rész és egy újabb kiegészítő történet fülszövegét, illetve most is sokan faggatták az Írónőt a sorozatról. :)

Cím: The Black Key
Sorozat: The Jewel-trilógia 3.
Eredeti megjelenés: 2016.
Fülszöveg:
Violet és az emberek túl régóta élnek Magányos Város külső körzeteiben, hogy kiszolgálják az Ékkő nemességét. De most egy titkos társaság, akit Fekete Kulcs néven ismernek, végre kész, hogy megmutassa az erejét.
És míg Violet tudja, hogy ő a lázadás középpontja, ennél személyesebb indítékai is vannak – a húgát, Hazel-t elvitték a Tó Úrnőjéhez. Most, miután olyan keményen küzdött, hogy elszökjön az Ékkőből, Violet-nek meg kell tennie mindent, amit bír, hogy visszatérjen és megmentse nem csak a húgát, de Magányos város jövőjét is.





Cím: Garnet's Story
Sorozat: 
The Jewel-trilógia 1,25.
Eredeti megjelenés:
 
2016.
Fülszöveg:

Az Ékkőben és a Fehér Rózsában Violet útját követhetjük a Tó Hercegnőjének nyomása alatt. Most, megismerhetjük a Hercegnő fiának, Garnet-nek a történetét is, ebben a kiegészítő novellában, a Jewel trilógia kiegészítéseként.
Garnet, a Tó Hercegnőjének a fia, mindig elkényeztetett playboy-nak volt megbélyegezve. De most először, Garnet kezdi meglátni a szörnyűségeket, amiket a családja és az uralkodó osztály követett el. És csak remélheti, hogy készen áll, hogy tegyen ellene.


Violet lenyűgöző hősnő a történetben és imádom őt. Erős, független és édes. Könnyű volt írni róla vagy nehezebb a többi szereplőnél?
Nagyon izgatott vagyok, hogy szereted őt! A hang mindig eljut hozzám. A nehézség Violet karakterében az egyensúly megteremtése volt a lendületes impulzusai és a félénksége között. Olyan hősnőt akartam, aki gondoskodó és könyörületes, és erős, de nem fizikai értelemben. Sokat dolgoztunk rajta a szerkesztőmmel, kerestük mikor kell erősnek lennie és mikor kell a sebezhető oldalát látni. 
 
Minden szereplőddel rettenetes dolgok történtek, de Ash sztoriját volt számomra a legnehezebb olvasni. Látva, hogyan bántak vele, összetörte a szívemet! Szerinted milyen „képességet” szerzett Ash a múltja miatt?
El se tudom mondani, mennyit jelent ezt hallani! Ash története az én szívemet is összetörte és szerintem nem lett volna az igazi, ha csak az Ékkőbeli életét látjuk, amit Violet-nek is
mutatott, az ő szemén keresztül is meg kellett ismernünk a dolgokat. Szerintem Ash, ahogy Violet is, nagyon tud szeretni és megbocsátani. Kétségbeesetten vágyik arra, hogy szeressék, ahogy mindenki tulajdonképpen, de úgy érzi nem érdemli meg. De ott van a húga, akiért harcolni akar, mert tudja, hogy minden rossz, amit átél, csakis azért van, hogy megmentse őt. Ez ad erőt neki a túléléshez, amíg nem találkozik Violet-tel, aki egy új világot nyit meg előtte. Tehát képes szeretni és szeretettnek lenni.

Raven Violet legjobb barátja és ő neki is sok mindent kellett túlélnie. Szeretem a kapcsolatukat. A barátságuk egy saját tapasztalatodon alapul?
Nem igazán, bár nekem is van sok lenyűgöző barátnőm és ezek fontosak is a könyvekben manapság. Nagyon kemények vagyunk a saját nemünkkel szemben, és ehhez van köze az Aukciónak is, ahol nők vásárolnak nőket. Ezért hogy van két lány, akik ennyire szeretik és tisztelik egymást, és ezzel egyik srác se tud mit kezdeni, igazán erős momentum a könyvben. Van egy különleges jelenet a Fehér Rózsában, ami összegzi a barátság mélységét – ez az egyik kedvenc jelenetem a trilógiában.

Lucien valószínűleg a kedvenc szereplőm a sorozatban. Nagyon titokzatos és bátor. Melyik a kedvenc Lucien jeleneted?
Én is imádom őt! Élveztem róla írni, de nehéz is volt, mert okosabb nálam. Nagyon erős elképzelésem volt az első jelenetről, ahol találkozunk vele, amikor felkészíti Violet-et az Aukcióra és elhinti a forradalom ötletét a fejében. És ott van egy másik a harmadik könyvben, ami szerintem nagyon jól megmutatja, milyen szoros kapcsolata lett Violet-tel, hogy Violett mennyivel érettebb lett Lucien miatt és Lucien könyörületesebb lett Violett miatt. Ezért jó dolog trilógiát írni, mert nyomon követheted a szereplők fejlődését!

Melyik híres emberre gondolsz, amikor Violet, Ash, Raven és Lucien van a szemed előtt?
Violet-re nincs ötletem. Szerintem túl közel áll hozzám, ezért senki se tudja visszaadni igazán, mert saját személyiség a fejemben. Ash Paul Wesley-re hasonlít (Stefan a Vámpírnaplókból) és imádnám, ha Benedict Cumberbatch vagy Tom Hiddelston játszaná Lucien-t. Raven
szerepében Malese Jow-t látnám szívesen (szintén Vámpírnaplók… mondtam már hogy imádom?) vagy Jamie Chung-ot. 
 
Melyik szereplőről volt a legjobb írni? Kiről a legrosszabb? És ez változott két könyv között?
A kedvenc szereplők Sil. Annyira kemény és nem érdekli, ha megbánt másokat, élveztem megírni az ő és Violet találkozását. A legkevésbé szeretett… hm. Mindenkit szeretek! Van egy olyan szereplő, aki később jött és ő kicsit zavaró. Nem értek egyet az álláspontjával. Ezért igazi kihívás volt. Ez határozottan változott a harmadik könyvre. 
 
Melyik a kedvenc jeleneted a Fehér Rózsában?
Van egy jelenet Violet és Raven között. Nem szeretnék túl sokat mondani, de nagyon érzelmes és megmutatja a barátságuk mélységét. Sírtam, amikor megírtam és azóta is mindig, ha olvasom. 
 
Milyen kutatások kellettek a történethez? 
Sokat olvastam a négy elemről, amivel kapcsolatba kerülnek, hogy mit képviselnek és mit jelentenek. A varázslat volt a legnehezebb része az írásnak. A mágikus rendszer létrehozása kemény dió volt! 
 
Inkább nem beszélnél többet vagy inkább kimondanál mindent, ami a fejedben van? Istenem, ez nagyon nehéz kérdés, lehetetlen választani!Inkább tudnál olvasni vagy belelátni mások fejébe (de ez esetben írástudatlan vagy)? Olvasás! Nem érdekel, hogy lássam mások gondolatait.  
Inkább beszélnél folyékonyan minden nyelven vagy te lennél a legjobb valamiben a világon? Nyelveken beszélnék. Ezzel egy álmom is valóra válna.
Inkább egy könyvet olvasnál újra és újra egész életedben vagy amennyit akart, de sose emlékeznél rá, miről szól? Kemény dió. Legyen az utóbbi, mert akkor mindig újraolvashatnám Harry Potter sorozatot. 
Ha csak egy oldalt olvashatnál, a könyv első vagy az utolsó lapja lenne? Az első. 
Inkább 5 oldal naponta vagy 5 könyv hetente? 5 könyv! Igazi hús lennék. 
Inkább olvasnál mindig ugyanabban a műfajban vagy sose olvasnál két könyvet ugyanabban a műfajban? Inkább mindig mást olvasnék. 
Inkább lennél láthatatlan vagy olvasnál mások fejében? Láthatatlanság. Még mindig nem érdekelnek mások gondolatai. :) 
Inkább internetet vagy TV-t nem használnál többé? TV-t. Internetre nagy szükségem van. 
Inkább ma lenne egy kívánságod vagy három tíz éven belül? Három. Türelmes vagyok. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése