2016. 05. 02.

Mary E. Pearson: A Fennmaradottak krónikái hét 1. nap

Mary E. Pearson Fennmaradottak Krónikáinak első része, teljesen levett minket a lábunkról (szerintem az értékelésből is érezhető volt. :P ) Megjelent a második rész is, és úgy döntöttünk a sorozathoz kapcsolódóan tematikus hetet tartunk a blogon. :) Hétfőtől péntekig, minden nap hozunk érdekességeket a könyvekhez kapcsolódóan és az utolsó napon az értékelésünk is érkezik. Remélem minél többen csatlakoztok hozzánk és tetszeni fog nektek, amivel készültünk. :)


1.      nap – Infók a  sorozat hátteréről 
(a birodalom térképe, Venda múltja, a nevek eredete)



TÉRKÉP
Morrighan Királysága volt az első. Eredetileg a lelki szemeim előtt egy kicsi királyság volt egy hatalmas kontinensen, néhány nagyon különleges adottsággal, mint az erdők és dombok, az óceán mellett fészkelve. De ahogy a többi királyság is képbe került, növekedett.
Venda és Dalbreck volt a következő, majd a többi kisebb királyság és a köztes helyek. Általában nagyon vizuális típus vagyok és mivel nagyon sok királysággal foglalkozok, majdnem azonnal rajzoltam egy térképet. Értenem kellett a királyságokat, amikor a karaktereim beszélnek, pontosan hol húzódnak a határok, mennyi ideig tart egy utazás közöttük, és milyenek az útviszonyok. Így, hogy volt egy térképem, nem számított hol járok, csak rápillantottam és összhangba kerültek a leírásaim.
Igazából egy egyszerű térképet Terravin-hoz és a Vagabond táborhoz is rajzoltam, de ez is elég volt, hogy szemléltessem magamnak a dolgokat. Ez kellett, mert a Fennmaradottak Krónikái világa összetett és nem csak a távolságok miatt. Mindig újravizsgáltam a térképet, ahogy írtam a történetet és változtak a körülmények.
A térkép, amit rajzoltam csak saját magamnak szólt, hogy minden klappoljon, de később a kiadóm úgy döntött, hogy bekerül a könyvbe. Én örültem a legkevésbé a legkevésbé és gyakorlatilag dobtam egy hátast, amikor megtudtam, hogy Keith Thompson már rajzolja! Ezért a Macmillan design-nak részletes leírást adtam a királyságokról, fontos fizikai jellemzőkkel a Fennmaradottak világáról és persze a nyers térképemet is.
Elállt a szavam, amikor megkaptam a vázlatokat. Keith Thompson a leírásaimat valóságossá tette és meglepetésekkel is megtűzdelte, amelyek egyszerűen gyönyörűek lettek – ezek például a pajzsok, könyvek és alakok az alján. Elájultam. Csak egy pár változtatást kértem, hogy a térkép szinkronban legyen a történettel. Amikor visszajött, még inkább elájultam, pedig nagy munka volt mindent összeegyeztetni.
Nagyon izgatott voltam, hogy a térkép bekerül a könyvbe, de a kiadó még térképet is csinált belőle! Használhatom újra a gyönyörű szót? Alig várom, hogy kirakjam bekeretezve az irodámban.
Természetesen, nem csak szép a grafikája a térképnek, de nagyon praktikus célt is szolgál. Azt hiszem egy ilyen hosszú könyvnél nagyon hasznos.


VENDÁRÓL
Venda szegény. Nagyon szegény. Tehát a kultúrájuk nagy része a túlélés és a hűség körül forog. Amikor a Pusztítás történt, és később, amikor megszülette a határok és a királyságok, Venda a legrosszabbakat kapta – egy elszigetelt föld sziklás talajjal és mostoha időjárással. Nagy munka az élelmiszertermesztés, és össze kell fogni hozzá.
A hagyományok születésében nagy szerepet játszott a Meurasi törzs. Sok különböző klán alkotja Vendát, de a meurasi a legöregebb és a vérvonalukat vissza lehet vezetni Venda Úrnőig, a királyság névadójáig. Ahogy Lia-nak is kifejtették, ez a törzs saját maga készíti a ruháikat. Mindenki segít azzal, amivel tud. Tehát egy elkészült ruha sok kéz munkája, és ez egy megbecsült jelképe hűségnek és az elfogadásnak.
Míg a hűség egy szép dolog és gyönyörű pillantásokat kínál Vendából, a hűtlenségnek súlyos következményei vannak. A Komizár saját maga szab ki büntetést, vagy a segítői, akik az irányításban is segítenek. Például a lopás – még egy kenyéré is – is egy súlyos hűtlenség, amivel a polgárokat veszélyeztetné valaki. Természetesen a lopás rossz, de nem csak börtönt kapsz ezért Vendában vagy elvesznek tőled valamit, hanem mint tudjátok, levágnak belőled valamit büntetésül. És senki se túl fiatal a következményekhez.
Hasonlóan a többi királysághoz, Venda a letűnt világok hamvaira épült, de a túlélésért folytatott csata miatt nem volt erőforrás és energia felfedezni azokat – és az is lehet, hogy a királyság legnagyobb értékén ülnek – az Ősök bölcsessége karnyújtásnyira van tőlük. Mit tennél, ha megtudnád, hogy a a tudás a kortársaid birtokában van? Valószínűleg, nem azt, amit a Komizár tervez. Remélem.
A SZEREPLŐK NEVÉNEK EREDETE

1, Lia
A Lia név a Leah-ból származik, amely jelenthet forrást kimerültet, úrnő, uralkodót és ez mind jellemzi Liát. De a könyvben a neve a Jezelia rövidítése, ami teljesen kitalált név. Próbálkoztam több féleképpen mielőtt ennél állapodtam meg. Szerintem ez elég szép. Igen, kérlek használjátok szabadon utánam. Mióta kitaláltam ezt a nevet, több fajtalehetőség merült fel bennem, hogy mit is jelenthet, sugallhat: erő, bajkeverő, vezető. Válasszátok ki a kedvenceteket, vagy ajánljatok mást. Talán használni fogom a harmadik könyvben. Az az érzésem, hogy meg fogjuk tudni.
2, Rafe
A Rafe a Rafferty becézése, rövidítése, ami most is attól függően, hol nézed, jelenthet dagályt vagy gazdagságot és virágzást vagy a Rabhartach leszármazottja is lehet. Az utolsót nem is értem, úgyhogy a gazdagságnál és a virágzásnál maradok.
3, Kaden
Kaden neve a kelta eredetű MacCadáin névből származik, ami azt jelenti: Caden fia, láttam más forrásban olyat is, hogy küzdőt vagy harcost jelent, ami mindkettő illik Kaden-hez.
Mindhárom fenti névnél figyeltem, hogyan hangzanak önmagukban és együtt is, és még fontosabb volt a jelentésük. Én inkább a rövid neveket szeretem (sokszor kell leírnom) és Lia esetében, ez a rövid név a személyiségéhez is nagyon illik. Valami egyszerűt akart a formai megszólításokat elhagyva, mint az Arabella Hercegnő, Celestine, Idris, Jezelia, a Morrighan Ház Első Gyermeke. Igen, ezek túl nagy falatok. Egyetértettem Lia-val.

4, Pauline
Azért választottam a Pauline-t, mert helyesnek és ártatlannak hangzik és emlékeztet a Polyanna névre, a pozitív kilátások megtestesítőjére. Szentet is jelenthet a név, amit elég jól bemutatja Pauline személyiségét. Ő egy kedves, nagylelkű lány, de sajnos ugyanazok a tulajdonságok, amik legjobb barátnővé teszik, szörnyű kockázatot is jelentenek. Kemény és túlélő, de néha túl bizakodó.
5, Komizár
Ez a vendai uralkodó megnevezése, de a Komizár önmagában is használja (utálja a valódi nevét). Sokat használtam az etimológia szótáramat és ízlelgettem a Komizárt, ami egy elkorcsosult parancsnok, biztos, cár és pokolian ijesztő fickó. Nos, talán az utolsó nem szerepel a szótárban csak a fejemben.

6, Aster
Természetesen ennek a névnek is többféle jelentése van. A görögöknél az Aster név csillagot jelképez, míg az angoloknál a Aster virágot. De számos más verzió is létezik, most csak a leggyakoribbat emeltük ki.

/Ez saját kutatás, nem az Írónőtől származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése