2016. 01. 05.

Huntley Fitzpatrick: Életem a szomszédban (Életem a szomszédban 1.)

Író: Huntley Fitzpatrick
Cím: Életem a szomszédban
Sorozat: Életem a szomszédban 1.
Kiadó: Könyvmolyképző 
Kiadás éve: 2015.
Terjedelem:  416 oldal

Fülszöveg:
 

Garrették megtestesítenek mindent, ami Reedékre nem jellemző. Hangosak, rendetlenek, szeretetteljesek. Samantha Reed a magasleséből minden nap azt kívánja, bárcsak egy lenne közülük… egészen addig, amíg egy nyári éjjel Jase Garrett fel nem mászik mellé és meg nem változtat mindent. 
Miközben ők ketten szenvedélyesen egymásba szeretnek az első szerelem minden ügyetlenségén és nagyszerűségén át botladozva, Jase családja befogadja Samanthat még ha ő titkolja is Jase-t a saját családja előtt. Ekkor valami elképzelhetetlen történik, és Samantha lába alól kicsúszik a talaj. Hirtelen egy lehetetlen döntés elé állítja a sors. Melyik tökéletes család fogja megmenteni őt? Vagy talán itt az ideje, hogy saját magát mentse meg? 
Egy magával ragadó első könyv családról, barátságról, első szerelemről, és arról, hogyan légy hű az egyik emberhez, akit szeretsz anélkül, hogy elárulnád a másikat.


"És nagyon sokáig én voltam a lány, aki Garettéket nézte. Az életem a szomszédban. De többé már nem néző vagyok."


Az első nyári szerelem magában hordozza a boldog légkört. Tényleg átjárta a történetet a vidámság, a rózsaszín köd?
forrás
P: Egy jó könyv kikapcsol, és amíg olvasol, nem törődsz a külvilággal. Ez a történet nem teljesen kiemelkedő, de az előbbi követelményeknek tökéletesen eleget tesz. :) Főszereplőink most ismerkednek meg egymással, hiába élnek már régóta egymás szomszédságában, és nagyon hamar egymásra hangolódnak. Együtt fedezik fel a szerelemes rejtelmeit, átélhetjük velük az első randikat. Persze vannak kisebb-nagyobb bukkanók is, de igen, teljesen áthatja a boldogság a történetet.
I: Nagyon aranyos kis történet, amit pont jókor sikerült a kezeim közé venni. Van úgy, hogy a sok fájdalom, és a lelkileg megviselő könyvek után valami kis könnyedre vágyom :) Egy ilyen alkalomkor vettem elő őt is. Az első szerelem megélése, és egy történeten keresztül az újbóli átélése mindig jó érzéssel tölt el, ezzel találkozhattam itt is. Vegyünk két aranyos szereplőt, akiknek le kell győzni pár akadályt, de közben átélik az első szerelem lehengerlő erejét. Egy nyári "kaland", amitől boldog leszel, és ez által rálépsz a felnőtté válás útjára :)

Sam és Jase nem is élhetnének különbözőbb családban, mégis könnyedén megtalálják a közös hangot. Melyikük családi háttere elfogadhatóbb számunkra?

P: Elég szélsőséges példa mindkét család. Ha választhatnék, én az arany középútra szavaznék. Sam családjából hiányzik az igazi szeretet. Az anyukája nem alakított ki bensőséges kapcsolatot a lányaival. Ez egy lázadó tininek, kamasznak mindig kapóra jöhet, mert így sokkal könnyebb ellógni otthonról és egyéb szabályszegésekre is okot ad. A szeretetre azonban mindenkinek szüksége van. Jase családjában nincs belőle hiány. Meg tudják becsülni azt, amijük van és mindig segítenek egymásnak. Olvasás közben, viszont úgy érződött, hogy kicsit fejetlenség is uralkodik a családban, arra már nem igazán vágyok. Nem kell Sam anyukájához hasonlóan patinás rendet tartani, de azért lehetnének kicsit rendezettebbek a dolgok. Ha mégis választani akarok a kettő közül, akkor azért
Jase (forrás)
egyértelműen a Garreth családra szavaznék.

I: Két teljesen különböző szeretet, és család veszi őket körül. Jase-nek nagy családja van, sok testvérrel, és kedves szülőkkel, akik mindent megtennének gyermekeikért. Nem veti fel őket a pénz, de ők így is boldogok. Kedvesen fordulnak mindenkihez, bár nehéz lehet nekik, mert a kedvességüket nem mindenki viszonozza, sőt megvetik őket, az egyre növekvő családtagok száma miatt. Ők az a család, aminek én is nagyon szívesen lennék a tagja. Nekem csak egy öcsém van, így nem igazán tapasztaltam milyen ha sok testvér vesz körül, de Garettek-et nagyon megszerettem, és az olvasás közben átéltem milyen is lenne így élni. Sam családja pont az ellenkezője ennek. Édesanyjával és nővérével élnek együtt. Az apukája elhagyta őket, amikor még nagyon pici volt. Az édesanyja pedig egy igazán furcsa nő. Mániákus a takarításban, nem tűri meg a káosz, ezért nagyon megveti új szomszédait. Nem mondhatom rá, hogy olyan nagyon szuper anya, inkább karrierista, és teljes mértékben elvárja lányaitól a támogatást, és a felnőtt viselkedést.  A felső kategóriába tartoznak, és ez meg is látszik a nő viselkedésében, ezért néz le mindenkit aki nem az ő köreihez tartozik. A házuk gyönyörű, rendezett. Én úgy gondolom fontos a szeretet, hiába az anyagi biztonság, ha a családi légkör nem a megfelelő. Ugyan úgy cselekedtem volna mint Sam, lestem  volna a boldog családot a szomszédban, és oda képzeltem volna magamat is közéjük :)

Valószínűleg az Írónő is egy könnyed, kikapcsolódást nyújtó történetet akart nekünk megalkotni. Sikerült ez neki és akadt azért meglepetés is a cselekményben?

P: Az első kérdésnél már nagyjából leírtam, hogy teljesen chick lit szerű könyvélményben volt részem. Aminek nagyon örültem, hogy nem éreztem sablonosnak a bonyodalmat. Valamilyen nagyobb féltékenykedésre vagy szülői eltiltásra számítottam, de sokkal érdekesebb meglepetés ért. Sokat dobott nálam ez a történeten. Sam és Jase szomszédok, de sokáig csak „távolról” figyelik egymást, mígnem a fiú megteszi az első lépést. Hősnőnk elég félénk személyiség, magától nem kezdeményezett volna, de Jase nagyon nyitott, barátságos személyiség, hamar levette a lábáról Sam-et. A családi hátterük rendkívül eltérő és idő kell ahhoz, hogy leküzdjék ezeket az akadályokat és teljesen elfogadják egymást. A történet középpontjában a kialakuló szerelmük van (ez nem is meglepő, hiszen ez egy romantikus ifjúsági regény), és sok-sok aranyos közös pillanatnak lehetünk tanúi. Gyakran játszódnak a
Sam (forrás)
jelentek a Garreth házban, ahol megismerhetjük Jase népes családját, sok-sok nyíltszívű gyerekkel. Sam is azonnal megkedveli őket, amire nem is számított anyja ellenszenve miatt. Közben bepillantást kaptunk egy kampányidőszakban lévő politikus anyuka és családja életébe is, láthattuk a nehézségeket. A cselekmény kicsit egyszerűnek is mondható, de tényleg nem lehet tagadni, hogy könnyen beszippant a világ.
:)

I: Egy kedves kis történet kaptunk az Írónő tollából. Adott két fiatal, akik teljesen más "világban" nőttek fel. Egymás szomszédságában nőttek fel, még se barátkoztak soha sem. A családjuk, teljesen ellentétes volt. Sam vágyott egy ilyen nagy családra, hogy ő is megtapasztalhassa, milyen is ilyen "káoszban" élni. Ezek után mindig az ablakából leste a Garett családot. Minden megváltozott, amikor a két fiatal találkozik Sam-ék háztetőjén. A vonzalom kölcsönös, és elkezdődik a mindent megváltoztató nyári szerelem. Sam-et mindjárt befogadja a szomszédság, és nagyon megszeretik. Sajnos ezt nem mondhatjuk el a lány édesanyjáról, aki elől titkolnia kell a Jase-el, és a szomszédban töltött idejét. Mindkettőjük életébe kapunk betekintést, ami egyszerre volt nagyon szívderítő, de szomorú is. Megtapasztaltuk mennyire különböző lehet az életstílus, és a szeretett egyes házakban. Az akadályok ledönthetőek, aminek útjára a két fiatal rálépett. Sok szép közös pillanatot élünk velük együtt át. A közös részeik voltak a kedvenceim, mert ott olyan kis szerethetőek voltak. Sejtettem, hogy lesz valami bonyodalom, ami megnehezíti majd a dolgokat. A két főszereplőnk mellet a mellékszereplők is fontos szerepet kapnak, a történet során. Sikerült meglepnie az Írónőnek, mert ilyen fordulatra nem gondoltam. Nagyon jó ötletnek tartom, hogy így "dobta" fel a történetüket. Volt miért, és kikért izgulnunk.

A főszereplőinket miért szerettük?

P: Sam kicsit semleges volt számomra. A kedvenc hősnőim valami extra tulajdonság miatt fognak meg maguknak. Sam kezdetben szürke kisegér, mindig szót fogad az anyukájának, mintadiák, élsportoló és hasznosan tölti a szabadidejét. Jase megismerése után kezd kinyílni. Kiáll magáért, átértékeli az életét, átgondolja, hogy mit is tesz magáért és mit tesz másokért. A szomszéd srác is hozza a kötelező szerethető figurát. Emiatt természetesen kedveltem, de ő se nyújtott többet más főszereplőktől. Miért szerettem őket? Mert együtt voltak. :) Mint oly sokszor együtt teljesedtek ki, és együtt igazán kedvelhető párost alkottak.
I: Jase tényleg az a kedves szomszéd srác, akit nem lehet nem kedvelni. Jól kezeli Sam helyzetét. Sokáig nem veszi zokon, hogy "titkolja" őt édesanyja elől, de a későbbiekben érthető, hogy arra vágyott, hogy ne árnyékolja be a titok kapcsolatukat. Testvérként is nagyon kedvelhető, megértem mért voltak oda érte a kisebbek. Felelősségteljes, és
forrás
mindent meg tenne/tesz a szeretetiért. Sam teljesen más, mint Jase. Egy kedves, visszahúzódó lány, akire nagy hatással volt édesanyja szigora. Szerencsére, kezd az anyu pici lánya szerepből kitörni, és ez által jobban megismerhetjük mi lakozik valójában is benne. Nagyon aranyos párost alakítottak egymással. Olyan jó volt velük együtt megtapasztalni a szerelem, és az érzelmek minden valóját. Jase mellet Sam kibontakozhat, és önmaga lehet. Ha választanom kéne, Jase került közelebb a szívemhez. De igazán együtt szeretem őket, és a közös részeiket.

Sam anyja nem túl szerethető karakter. Nem lehet könnyű ilyen anya mellett felnőni. Tim személye is vegyes érzéseket kelthet bennünk, de azért mesélnénk róluk kicsit?

P: Mindketten érdekes mellékszereplők voltak. Sam anyja egy vérbeli politikus. A kampány a legfontosabb az életében, miatta még anyai kötelezettségeit is elhanyagolja. Azzal „mentegeti” magát, hogy a lányai már nagyon, tudnak gondoskodni magukról. Ez nagyrészt így is van, de azért kell 17 évesen is az anyai jelenlét egy lány életében. Nagyon érdekes volt, hogy a fiatalabb barátja volt az, aki egyengette, rendezgette a kampány ügyeit, és Sam anyja sodródott az árral. Tökéletes példát mutattak arra, hogy a szerelem gyakran összezavarja az embert érett felnőttként is, nem csak tiniként. A másik érdekes szereplő Tim volt. Rajta eleinte nehéz volt kiigazodni, még a legelején nem is gondoltam, hogy komoly szerepe lesz a történetben. A testvérével ellentétben ő mindig mindent elront, nem tud megtartani hosszabb ideig egy munkát se és így mindenki „elítéli”. Ám kevesen néznek a dolgok mögé, sokkal több van a srácban, mint először gondolni lehetett volna. Róla nem is lehet részletesebben beszélni anélkül, hogy spoiler-eznék, de nagyon jót tett a könyvnek a jelenléte. Nagyon megörültem, amikor rájöttem, hogy saját történetet is kap. :)
forrás
I: Tim, Sam gyerekkori barátja. Régen nagyon jóban voltak, de a kapcsolatuk megváltozott. Furcsa fiúnak találtam őt az elején. Érezhető volt, hogy több rejlik benne is, mint amit magából mutat a külvilág felé. Először egy link alaknak tűnt, aki iszik, és drogozik, és nem foglalkozik semmivel. Félvállról vette a a dolgokat, és nem küzdött semmiért sem. Később, ahogy újra visszatér Sam életébe, elindul a változás útján, és újabb szeleteket kapunk személyiségéből. Azt a fiút jobban kedveltem akivel a történet végén találkoztunk. Nagyon várom az ő könyvét is, úgy gondolom lesznek még démonai, amiket le kell küzdenie :) Sam anyukáját nagyon nem szerettem meg. Egy idegesítő nőszemély, aki mániákus, és ez mellett nem mondható jó anyának sem. Lányait, sose kezelte igazán gyerekként, inkább "kis" felnőtteket látott bennük, és ez szerint nevelte is őket.  Karrierista, aki politikai pályára tör, ezt is "könyörtelenül" és teljes erőbedobással teszi. A cél a fontos, és semmi más. Nagyon érdekes volt figyelni, hogy egy férfi mennyire a hatása alá tudja vonni ezt a "határozott" nőt. Megtapasztalta mennyire be tud hódolni, és ezzel milyen rossz dolgokra is képes. Ezek után rá kellett döbbennie, nem biztos, hogy annyira tökéletes is az élete.

Kedvenc jelenetem:

P:  Az első beszélgetés/találkozás.
I: Csillagnézés a tetőn :)
Kedvenc szereplőm:
P: Tim
I: Jase, Tim,
Kinek ajánlom:
P: Az aranyos, rózsaszín, romantikus történetet kedvelőknek.
I: Mindenkinek aki szereti az aranyos kis történetet az első szerelemről, ami által vissza repülsz kicsit az időben :)
Értékelésem:
P: Picit azért egyszerű volt, ahogy írtam is a vége javított nálam sokat a könyvön, így 4 limonádét adok rá.
I: Nagyon kedves kis történet, ami felüdülés volt most a lelkemnek, tőlem most Jase és Sam szerelme 4,5 úszást kap.

Érdekesség: Találtunk egy nagyon jó, tömör, lényegre törő interjút az írónővel, ezt fordítottuk le nektek. :)
forrás
1, Honnan jött a könyv ötlete?
Az Életem a szomszédban könyvemről azt hittem, hogy egyfajta Rómeó és Júlia történet egy tengerparti városba helyezve (boldog befejezéssel). A What I Thought Was True-nál (későbbiekben: Amit igaznak hittem), meg akartam tudni, hogyan találja meg két szereplő a visszavezető utat egy jó kapcsolathoz egy nagyon rossz kezdés után.


2, Honnan jönnek a nevek?

A lányomat Samantha Reed-nek hívják az Életem a szomszédban. Jase Garett-et kitaláltam – és valóban azt hittem, hogy én találtam ki. Nagyon meglepődtem, hogy már ki van találva. Gwen az Amit igaznak hitemben először Cate volt, de a hősnek Cass-nek kellett lennie, ezért meg kellett változtatni a nevét. Az anyja is nagyon romantikus volt és ezért gondoltam, hogy ő is adna Guinevere-re hasonlító nevet neki.


3, Mennyire vagy te és a karaktereid hasonlóak?

Mindenkiben vannak apró darabok belőlem, de senki se pontosan olyan, mint én. Valószínűleg leginkább a vörös hajú bajkeverő hasonlít az Életem a szomszédban történetben – és nem vagyok egy gyógyulófélben lévő alkoholista fiú, esküszöm.


4, Sokat olvasol és mit olvasok most?

Folyamatosan olvasok. Általában egy könyv egy nap, ha nincs éppen határidő. Csak szisztematikusan olvasom újra pár gyerekkori kedvencemet – még mindig imádom őket – például Roald Dahl Matildáját, Irene Hunt-tól az Up a Road Slowly és Laura Ingalls Wilder könyveit. Sokat olvasok a gyerekeimnek is.


5, Mi miatt döntöttél az ifjúsági műfaj mellett?

Csak úgy tűnt természetesen illeszkedik ahhoz a történethez, ami el akarok mondani.




forrás
6, Mit tudsz mondani a borítóról?
Szerencsés vagyok, hogy mind a három könyvnél ugyanaz a tehetséges művész dolgozott, és egységes kinézetet adott nekik – csíkos gerinc, pár, betűtípus. Nagyon szerencsés vagyok.


7, Mi a következő projekt és mikorra várható?

A következő a The boy Most Likely To (A legvalószínűbb srác), egy kettős nézőpontú ifjúsági kortárs, a korábban említett vörös hajú srácról és a szeretett lányról.

 8, Van napi munkád vagy teljes állású író vagy?
Nos, 6 gyerekem van állandó munkám, de írok napközben, amíg az iskolában vannak és néha éjjel is.
 
9, Hogyan kerültél a regényíráshoz és aggódtál az emberek reakciója miatt a könyveidről?
Egész életemben író akartam lenni, de hosszabb időt töltöttem el szerkesztőként, amit imádtam. De végül is, én csak történeteket akartam mesélni. Igyekeztem nem nagyon aggódni az embereke reakciója miatt.

10, És végül, gyűjtesz valami személyes dolgot?
„Tengeri üveget”. Nos, és könyveket.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése